Handelsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Huset Stenholt, herunder Sadelhuset, Stenholtgaard Rideudstyr og Tøjhuset Stenholt.

Huset Stenholt kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark eller andet fragtselskab.

Huset Stenholt kan ikke tage ansvaret for korrektheden af en måltagning foretaget af kunden selv.  

Vær opmærksom på, at det kan være vanskeligt at gengive farver 100% korrekt på billeder.

Priser

Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer.

Betaling af varer

Hos Huset Stenholt har du flere muligheder for betaling. Der kan enten betales via kortbetaling, MobilePay eller kontooverførsel. Der er mulighed for delbetaling, læs mere herom nederst på denne side.

Betalingskort

Varen betales med Dankort, Mastercard, Visa, Visa Electron eller American Express ved bestillingen. Kortinformationen overføres til Huset Stenholt via en sikker forbindelse.

Bankoverførsel

Vælger man at betale via bankoverførsel, kan pengene overføres via homebanking eller ved at gå ned i banken at overføre pengene. Når din betaling er blevet registreret bliver varerne sendt. Alle beløb skal overføres til vores bankkonto i Reg. nr. 3219 Konto nr. 3222162874 Kontakt os på mail@stenholtgaard.net med din ordre.

Levering

Huset Stenholt sørger for levering af dine varer med GLS. Leveringstiden i Danmark er 2-5 dage, såfremt varen er på lager. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Huset Stenholt kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS målsætning om dag-til-dag levering, hvilket medfører, at forsendelser fra Huset Stenholt til disse områder kan op til mere end 2 dage.

Der er også mulighed for lokal afhentning på adressen: Torebyvej 7
4891 Toreby L.

Huset Stenholt leverer gerne til udlandet, men der skal forventes en noget længere leveringstid, samt et tillægsbeløb til de øgede forsendelsesomkostninger.

I ferier og helligdage bør påregnes nogle dages ekstra leveringstid.

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på alle varer, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand og mængde, som du modtog den. Varen skal returneres til butikken. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købesummen til din konto indenfor 14 dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

For hurtig og bekvem returnering foretag da følgende skridt:

1. Alle produkter skal returneres til butikken i samme tilstand som ved modtagelse, med alle papirer, dele, original box, samt kvittering for at sikre en så nem returnering som muligt.

2. Vedlæg i pakken dine bankoplysninger, herunder reg.nr. og kontonr., for hurtig og nem returnering.

3. For varens beskyttelse anbefaler vi, at du sender som pakke via Post Nord eller GLS.

Reklamationsret

Huset Stenholt yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Huset Stenholt indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres til reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. Reklamationsvarer skal være rengjorte.

Køb i fysisk butik: 
Ved køb i fysisk butik i Toreby, tilbydes der ikke pengene tilbage – vi tilbyder ombytning til anden varer eller et tilgodebevis.

Personoplysninger

De personlige oplysninger, som du indtaster under et køb, bruges udelukkende til ordre-behandling, og bliver ikke videregivet til andre. Alle personlige oplysninger gemmes i 10 år, for at lette en fornyet handel og af hensyn til efterforskning af evt. svindel.

I tilfælde af fejlbestilling

Kontakt Huset Stenholt via mail: mail@stenholtgaard.net eller på tlf. +45 24345410

Dokumentation og vejledning

Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Huset Stenholt. Ønsker du yderligere oplysninger eller rådgivning fra Huset Stenholt er denne af vejledende art.

Risikoen for varerne

Risikoen for varer købt hos Huset Stenholt overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet. Risikoen overgår derfor fra Huset Stenholt til kunden så snart pakken er afleveret til forsendelse.

Alle priser på shoppen er Inkl. moms. Når du har handlet modtager du en ordrebekræftelse på e-mail.

Huset Stenholt tager forbehold for udsolgte varer, trykfejl, stavefejl,tastefejl, prisændringer, leveranceændringer fra vores leverandører og forsinkelser, vi ikke kan kontrollere.

NY SADEL

Ved køb af ny sadel gælder følgende handelsbetingelser:

Generelt ansvar og opmærksomhed:

Det er rytterens ansvar at holde øje med både hestens tilstand og sadlens tilpasning, da det er rytteren, der dagligt bruger både sadel og hest.

Når sadlen tilpasses hesten, er det et øjebliksbillede af rytter og hest på netop det tidspunkt. Sadelhuset Stenholt kan ikke holdes ansvarlig, hvis hesten ændrer form pga. ændret ridning, fodring, sygdom eller lignende, hvilket kan påvirke sadlens optimale pasform. Dette vil kræve en ny vurdering.

Praktisk information om køb og tilpasning:

Sadelhuset Stenholt påtager sig ansvaret for, at sadlen passer til hesten efter tilpasning. Det er rytterens ansvar at vurdere, om sadlen passer til dem selv.

Priserne for sadler inkluderer tilpasning til hesten. Udgifter til besøg og transport kommer ud over prisen.

Betaling for sadelprøvning/sadeltjek samt kørsel afregnes ved besøgets afslutning. Betaling kan ske kontant eller med DK-kort.

Efter et sadeltjek/sadelprøvning tager vi sadlen med til vores værksted og tilpasser den efter vores notater. Kunden skal selv hente sadlen i vores butik og betale for sadlen eller tilpasningen. Det er også muligt at få sadlen tilsendt mod betaling. Forsendelse koster 129 kr. inkl. forsikring

Hos Sadelhuset Stenholt er det samme person, der udfører både sadelprøvning/sadeltjek og sadelmagerarbejde på sadlen.

Vi udfører justeringer på nye sadler inden for 3 måneder efter købet uden ekstra beregning. Dog opkræves 400 kr. for besøg og kørsel, hvis vi skal tjekke sadlen på hesten.

Efter 3 måneder fra sadelkøbet opkræves arbejde på sadlen efter almindelige priser for sadelmagerarbejde.

Under sadelprøvningen/sadeltjekket tager vi notater, så vi nemt kan gå tilbage i historikken og se, hvordan hesten og rytteren så ud sidste gang vi så dem.

Reklamation og returret:

Hvis der opstår problemer med sadlen efter købet, hvor den ikke længere passer hesten, eller køberen fortryder købet, er vi behjælpelige.

Kunden har 14 dages returret efter købet, hvor Sadelhuset Stenholt refunderer det fulde beløb (minus udgifter til sadelprøvning og kørsel), såfremt sadlen er i samme stand som ved købstidspunktet.

Hvis sadlen er brugt og ikke kan sælges til fuld pris, reduceres refusionsbeløbet i forhold hertil.

Hvis køberen fortryder købet senere eller opstår uforudsete komplikationer, kan sadlen evt. tages til kommissionsalg, dog kun hvis der er plads på vores lager. Dette udgør ikke en annullering af købet.

Som enhver anden er Sadelhuset Stenholt underlagt købeloven, der giver køberen ret til at returnere eller få defekte sadler repareret inden for de første 2 år. Sadelhuset Stenholt afgør om varen skal repareres, byttes eller refunderes. Dog kan en reklamation afvises, hvis producenten vurderer, at defekten skyldes forkert brug af sadlen.

Derudover har vi en produktansvarsforsikring, der beskytter både køber og hest.

Hvis hesten vokser fra sadlen, så den ikke længere passer, betragtes dette ikke som en defekt i sadlen, og reklamationsretten dækker ikke disse tilfælde.

Samarbejdet anses for afsluttet, hvis køberen involverer andre sadelfagfolk i løsningen af en opgave eller et forløb, som vi oprindeligt blev betroet. Reklamationsret og betaling mistes i så fald. 

HUSK – når du handler brugt sadel!

Der er ingen reklamations- eller returret på brugte kommissionsvarer. Huset Stenholt giver ikke garanti på brugt udstyr, ligesom at varen er købt som beset. Der ydes ingen garanti på stopninger, remme eller lignende, da varen er brugt.

 

Delbetaling via Sparxpres

I samarbejde med Sparxpres tilbyder vi attraktiv, nem og hurtig delbetaling.
Så nemt er det - ansøg allerede i dag
Ansøg
Vælg Sparxpres delbetaling som betaling i webshoppen
Godkendelse
Underskriv digital med NemID/MitID
Modtagelse
Du er klar til at modtage eller hente dine varer
Betaling
Lånet udbetales til forhandleren
Lånet kan altid indfries uden ekstra omkostninger. Der forudsættes betaling via Mit Sparxpres.
Der er 14 dages fortrydelsesret. Bevilling kræver positiv kreditværdighedsvurdering.
For øvrige omkostninger, gebyrer, klageadgang, fortrydelsesret mv. - klik her.

Sparxpres delbetaling vælges under betaling.

Viabill

Huset Stenholt tilbyder i samarbejde med Viabill finansiering uden udbetaling.

ViaBill giver dig mulighed for at shoppe online og dele betalingen op i små bidder. Du kan få lånerammer på enten 2.000 kr. og/eller 10.000 kr. Den første ramme på 2.000 kr. er helt og aldeles rente- og gebyrfri. Den anden ramme på 10.000 kr. betaler du alm. markedspriser. Hver måned betaler du et minimumsbeløb, men du kan til enhver tid vælge at betale mere eller hele restbeløbet. Dit månedlige minimumsbeløb afhænger af, hvilke varer du køber, men du kan se beløbet i webshoppen, når du vælger ViaBill. Hvis du har tidligere køb beregnes disse automatisk med i din månedlige betaling.

Hvordan foregår det?

Det er nemt og hurtigt at betale med ViaBill i webshops. Du vælger bare ViaBill som betalingsmåde, når du står ved kassen. Du bliver guidet gennem de enkelte trin, ligesom du lynhurtigt bliver kreditvurderet ud fra de oplysninger, du indtaster. For den rentefri kredit bliver beløbet som udgangspunkt fordelt over 24 måneder.

Når du første gang handler på rentefri kredit, modtager du en mail fra ViaBill med dit kodeord til ’Mit ViaBill’. På Mit ViaBill kan du se dine køb/returneringer, betalinger, månedsydelser og en betalingslinje (FI-kode), som du kan bruge til betaling via din netbank.

Du vælger hver måned selv, om du gebyrfrit vil betale inden den 20. i måneden via din netbank. Indbetaler du ikke inden for fristen, trækker ViaBills administrationsservice automatisk pengene på dit kort, så du undgår rykkere. Dette kræver blot, at der er dækning på kortet, og koster kr. 39 i administrationsgebyr pr. månedsbetaling.

Ved kreditbeløb over kr. 2.000 tilbydes du en kreditramme på kr. 10.000 til almindelige markedspriser, hvor du betaler 3 pct. af beløbet om måneden via betalingsservice, dog minimum kr. 99,-. Når kreditten er godkendt, giver kreditten dig mulighed for at handle for kr. 10.000 i mere end 600 danske webshops. Kreditten udbydes i samarbejde med Sparxpres. Du kan læse mere om priser og vilkår her.

- Få varerne, inden du betaler

- Betal, som det passer dig

- Hurtigt kredittjek

Du kan se her om du kan blive godkendt hos Viabill – kopier linket til din browser

https://viabill.io/api/pricetag/

Det med småt

Du skal være fyldt 18 år og have dansk personnummer samt folkeregisteradresse i Danmark for at shoppe og betale med ViaBill. Ved bestilling giver du tilladelse til, at ViaBill må foretage et kredittjek på dig. Du skal samtidig have godkendt vores standardhandelsbetingelser, som du kan se her.

Hvem er ViaBill?

ViaBill er en dansk virksomhed med hovedkontor i Aarhus og afdeling i Hørsholm. ViaBill er ejet af en række professionelle investeringsselskaber og eksperter inden for e-handel.